Tuesday, May 19, 2015

හිතුවක්කාර ආදරය - 6 කොටස



ඇයව රැගෙන යාමට ඔහුගේ පියා අද නොපැමිනියත් ඔහු ඔහුගේ වාහනය එවා තිබුනි. මටද ඒමටයැයි ආරාධනා ලැබුනද මම නොගියේ අසීස් හදිසියේම ලංකාවට පැමිනි නිසාය. බ්‍රයන්ට දුන් ඇපතුමත් සමගම ඔහු ප්‍රමාද නොවී නොපැමිනියේය. අප දෙදෙනාම අපගේ සුපුරුදු ස්ථාඅයට ගියේ අසීස්ව මුනගැසීමටය.

"ඔයාල දෙන්න ආවද.. මම මේ දැන් ටිකකට කලින් කටුනායකින් බැස්සෙ. කෙලින්ම ආවෙ ඔයාල දෙන්න මීට් වෙන්න. එදා මොකද උනේ"

බය්‍රන් පෙරදා රාත්‍රීයේ සිදුවූ සියල්ල එකිනෙක පැහැදිලි කරන්නට විය. අප එහෙ යාමට අදහස් කල අයුරුද, අපට එහෙදී දැනගන්න ලැබුන දේවල්ද, මොහොමඩ්ගේ පැමිනීම පිළිබඳවද බ්‍රයන් ක්‍රමානුකූලව පැහැදිලි කලේය.

"මට හිතාගන්නත් බැහැ මේ මිනිහ සල්ලි වලට විකුණුනා කිව්වහම. මිනිහට සල්ලි ඕනි නම් මගෙන් ඉල්ලලන්න තිබුනනෙ"
"තව එකක් අසීස් හොඳ වෙලාවට මිනිහ මාවයි දිනුකවයි දැනගෙන ඉඳල නැහැ"
"ඔව් නැතිනම් මොනවයින් මොනව වේද දන්නෙ නැහැ, දිනුක දැන් ආදරව්න්තයෙක් නේද"
"හා හා හා ඔව් ඔව්.. ඒ පට්ටමත් ගත්තා ඔන්න"



"අවුලක් නැහැ, ඔයාලටත් ජීවිතයක් තියනවනෙ. කෙල්ල කව්ද කියන්න මම අමුතුවෙන් කියන්න ඕන නැහැනෙ. මට උඹ ගැන් විස්වාසයි කොල්ලො. හැබැයි මතක තියා ගනින් මේ පාර දිනුක සෙල්ලම් කරන්නෙ පුළුනුන් ගොඩේ ඉඳගෙන ගින්දරත් එක්ක."
"දිනුක ගැන බය වෙන්න එපා අසීස්. ඉතින් ඇයි මේ හදිසි හමුවීම"
"මම මේ හදිසියේ ආවෙ කියනන අපේ ඊළඟ මෙහෙයුම කැන්සල් කියන්න. මම අදාල අය එක්ක කතා කලා. මේ උණුසුම ටිකක් අඩුවෙනකම් ඉමු. අනික ඩිමන්ත නැතිව මේක කරන්න අමාරුයි. සමහරවිට මිනිහ මේ ගැන එළි කරල ඇති. "
"ඒකනම් මටත් හිතුනා. අසීස් ඔයා වැඩටික කැන්සල් ක්ල් එක හොඳයි"
"ඔව්. මම මොහොමඩ්වත් එක්කන් අපහු යනවා හෙට රෑට. ටිකක් නිහඬව ඉමු. මම හදිසියක් උනොත් ඔයාලට කතා කරන්නම්. අනික ඔයාල දෙන්න පරිස්සමෙන් ඉන්න."

පැයක පමන සාකච්චාවකින් පසුව අසීස් අපට ටික දිනකට සමු දී යන්න ගිය අතරම අපි දෙදෙනාද ගෙවල් බලා ගියේ අදද පරක්කුවී තිබූ නිසාය. අසීස් අවසානයට කියූ දේ පිළිබඳව මම මාගේ ඇඳට වී කල්පනා කෙරුවෙමි. ඔහු කීදේ පිළිබඳව මා හට එතරම්ම අදහසක් නොතිබුනත් ඔහු එසේ කීවේ කුමක් හෝ දෙයක් නිසා විය යුතුය. එක දිනක බීච් පාටියකදී අසීස්ගේ සහෝදරයා ඇතිකරගත් රන්ඩුවකදී අපි දෙදෙනා ඔහුට සහයෝගය ලබා දීම නිසා අසීස්ව අපට හඳුනාගැනීමට ලැබුනි. එදා සිට අදවනතුරු අසීස්ගේ ලඟින්ම සිටියේ අපි දෙදෙනාය. අසීස්ගේ සහෝදරටාටත් වඩා අප දෙදෙනා පිළිබඳව ඔහුතුල විස්වාසයක් තුබූ අතරම අසීස්ගේ හොඳවැඩ මෙන්ම ජඩ වැඩ පිළිබඳව අපි දෙදෙනාම දැන සිටියෙමු. ඔහුගේ තුබුනු උතුම් ගති පැවතුම් නිසා අපි දෙදෙනාද ඔහු සමගම සිටියෙමු. ඔහු කවදාවත් අහින්සකයෙකුට රිදවූයේ නැත. ඔහුට හැකි සෑම අවස්තාවකදීම ඔහු නැතිබැරි අයෙකුට පිහිට වූ නිසා ඔහු සමාජය තුල හොඳ නමක් උපයාගෙන සිටියේය. එමෙන්ම එම හේතුව නිස්සාදෝ මිනිසුන්ගෙන්ද ඔවුනට ලැබුනේ දේව සැලකිලිය.

"ගුඩ් මෝර්නිං මචන්"
"ගුඩ් මෝර්නිං බ්‍රයන්. අද ට්‍රේනින් එකට නිවාඩුවක් දුන්නලු නේද"
"අම්මෝ ඔව් බන්. එක දිගටම මෙහෙම උන්ට වද දෙන්න ගත්තොත් අළුත් උන්ට එපා වෙයි. උඹටනම් ඉතින් පාළු ඇති"
"ම්ම්ම්ම්.. ඒ කෙල්ල හරි පුදුමාකාරයි බන්. මම හිතුවෙම නෑ ආදරේක පැටලෙන්න.. අනේ මන්ද බන් උඹට කියන්න තේරෙන්නෑ බන් මට"
"කෙල්ලො හරි පුදුමාකාරයි තමා දිනුක. ලෝකෙ ගෝලාකාරයි, කොල්ලො අපි නන්නත්තාරයි"

වෙනදා මෙන් ඉමාෂා පෙනෙන්නට නැති නිසාදෝ මගේ සිතට ආගන්තුක වූ තනිකමක් දැනෙන්නට විය. හිත එක්තැන්කර වැඩක්කිරීමට කොතරම්ම උත්සහ කලද මගේ සිත මට කීකරු නැත. මගේ සිත මට අවනෙත නැත. අද දවස ගෙවුනේද ඉතා හිමින්ය. අපූරුවට සිටි මට ඇයකල දේ යැයි සිතමින් බ්‍රයන් ද සමග අපගේ සුපුරුදු ස්ථානයේ වාඩිවූයේ ප්ලෙන්ටියක රස බැලීමටය. ඉමාෂාට අමතරව හිත ඇවිස්සූ අනෙක් කරුන වූයේ අපට අසිස් කී කතාව වූ අතර් ඔහු එවැනි දෙයක් ප්‍රකාෂ කලේ ඇයිදැයි යන්න අප දෙදෙනාටම විසඳුමක් නැති ගැටළුවක් විය. මක්නිසාද යත් අසීස් කිසිමදෙයකින් සැලෙන චරිතයක් නොවූ නිසාවෙනි.

"අසීස් මොකක් හරි අවුලක ඉන්නෙ බ්‍රයන්, නැතිනම් අපිට එහෙම කියන්නෑනෙ. දන්නවනෙ මිනිහ ගැන"
"ඔය ප්‍රස්නෙ ටිකක් අමතක කරමු බන්. මේ ගෙවුනු පැය කීපයට ගොඩක් දේවල් උනා. ඒක නෙමේ ටානියා එහෙම කෝල් කරන්නෙ නැද්ද දැන්"
"කතානම් කරනවා. ඒත් මම ඊයෙ කිව්වා එයාට මට ගර්ල් කෙනෙක් ඉන්නවා කියලා.මම දැන් ආදරේ කරනවා කියලා"
"නෑ ඉතින් "
"ඔව් බ්‍රයන්, ඉමාෂාව හම්බුනාට පස්සෙ මට වෙන කෙල්ලො අල්ලන්නවත් හිතෙන් නැහැ බන්. මාව සම්පූර්ණයෙන්ම වෙනස් චරිතයක් වෙලා"
"ඒකනම් ඇත්ත. ඒ වෙනස මටත් තේරුනා. ආදරයක් හින්දා උඹ වගේ එකෙක් ඔහොම වෙනවා කියන්නෙ ඒ ආදරේ හරිම බලගතුයි බන්. මම ආසයි උඹේ වෙනසට දිනුක. අපි අසිස්ට කියල එයාගෙ වැඩවලිනුත් ඈතට යමු. දැන් කාලෙ ඇවිල්ල තියෙන්නෙ අළුත් ලයිෆ් එකක් හදන්න"
"නැතුව නැතුව.. මමත් ඔය ගැන හිතුවා. ඒත් බ්‍රයන් අර කතාවක් තියනවනෙ 'කැලේ මාරු උනාට කොටියගෙ පුල්ලි මාරු වෙන්නෙ නැහැ කියලා' "
"ඒක නම් සිරා කතාව.මමත්කොහොම හරි නිවන්තිව අරගෙන ලන්ඩන් යනවා බන්. එයා එක්ක එහෙට වෙලා ලස්සන ලයිෆ් එකක් ගෙනියනවා. ලස්සන කොලු පැටියෙක් හදලා දිනුක කියල නම තියනවා"
"ඒ කියන්නෙ උඹ මාව දාල යනවා"
"හෙම හිතන්න එපා මචන්, නෙගටිව් වෙන්න එපා. උඹව මම මේ ලෝකෙ කොහෙ හිටියත් අමතක කරන්නෙ නැහැ දිනුක. උඹට කවුරු නැතත් මේ බ්‍රයන් ඉන්නවා. "

බ්‍රයන්ගේ කතාව ඇත්තක් විය. එක බඩවැල කඩාගෙන නොපැමිනියත්, ඔහු මට මගේම සහෝදරයෙක් විය. අප දෙදෙනාගේ ඉතිහාස කතාව ඉතා සුන්දරය, රසවත්ය. පැය බාගයක්ම ප්ලෙන්ටිය තොල ගා නැවත පැමිනියත් ඉමාෂා නැති නිසාදෝ මගේ හිතට සාන්කාවක් දැනෙන්නට විය. මාගේ සාන්කාහිතට හඩිසියේම එළියක් වැටුනේ අද හවස හමුවෙමු යැයි ඇගෙන් ලැබූ ඇමතුමත් සමගය. හවස මට පැවරී තිබූ වැඩක්ද මම බ්‍රයන්ට බාර දී බොරු උණක් පෙන්ව්මින් වෙනදාටත් වඩා පැයක් කලියෙන් මම කාර්යාලයෙන් පැනගත්තෙමි.

"අපි ඉක්මන් උනා වැඩිද කියලා හිතෙනවා දිනුක"
"ඇයි ඔයා එහෙම කියන්නෙ"
"අපි හමුවෙලා තව දවස් කීයද. ඒත් අපි අපිටම හිතා ගන්න බැරි විදිහට ආදරෙන් උමතු වෙලා. හම්ම්ම්ම්.. අනේ මන්දා මේ අහින්සක කෙල්ලට මොනව කලාද කියලා මේ ආඩම්බරකාරයා. මම හා පැටියෙක් වගේනෙ හිටියෙ"
"ආ ඇත්තද මැඩම්. ඒ අහින්සක හාපැටිය ගැනනම් මොනාට කියනවද"
"ඒක නෙමේ ආඩම්බරකාරයො, මම ඊයෙ තාත්තට කිව්වා ඔයාව මැරි කරන්න ඕන කියල මට ඉක්මනටම"
"නෑ... ඒ මොකද ඒ එක පාරටම"
"හදිසියක් නැහැ ඉතින්, ඔයා මට හම්බෙන්න කලින් තාත්ත තමා මගෙ බෝයි. ඒත් දැන්... හම්ම්.. තාත්ත කිව්වා අදම ඔයාව එක්කන් එන්න කියල අදම"
"මේ අදම .."
"මොකෝ මේ බයවෙලා වගේ .."
"බය.. මාරයටත් බය නැති කොල්ලෙක් මම හරිද මැඩම්. යමු ඔයාගෙ තාත්තව මීට් වෙන්න. ඒත් ඉතින් .."
"මොකෝ ඒත් .."
"මම මොනාද ඉතින් ඔයාගෙ තාත්තට කියන්නෙ"
"අයියෝ.. බය වෙන්න එපා අනේ.. මම ඉන්නවනෙ ඔයා එක්ක.තාත්තා මගේ ඉල්ලීමට පිටින් යන්නෙ නැහැ. ඒ තරමටම මට එයා ආදරෙයි. අනික තාත්ත දන්නවා මම කවදාවත් වැරදි තීරනයක් ගන්නෙ නැහැ කියලා."

ඇය හා යාමට අකමැත්තක් නොතිබුනත් ඇගේ පියාව හමුවීමට යාමට තවම ඉක්මන් වැඩි යැයි මම සිතුවෙමි. නමුත් ඇගේ හිත රිදවීමට මම අකමැති වූ නිසා මම ඇය සමග ඇගේ නිවසට ගියෙමි. ඉතාමත් අලන්කාර විදිහට ඇගේ නිවස සරසා තිබුනි. කෙටි ප්‍රස්න පත්‍රයකින් හා රචනා ප්‍රස්න පත්‍රයකින් යුත් ඇගේ පියාගේ ප්‍රස්න වලට මට පිළිතුරු දීමට සිදු විය. එහිදී කැමති ප්‍රස්න පහකට පිළිතිරු සැපයීමේ අවස්තාවද මට අහිමි උනෙමි. නමුත් ඔහුගේ සිත දිනා ගැනිමට මට එතරම්ම කාලයක් ගත නොවීය. වචනයේ පරිසමාප්ත අර්ථයෙන්ම ඔහු හොඳ ගතිගුණ ඇති ඇති ප්‍රතිපත්තියක් ඇති මිනිසෙකු වූවේය.




"දුව, මටයි දිනුකටයි ඔයාගෙ අතින් හදපු රස තේ දෙකක් අරගෙන එන්න"
"ඕකේ තාත්තී .."
"ඉමාෂ කියන්නෙ පොඩිකාලෙම අම්මගෙ ආදරේ අහිමි උන කෙල්ලෙක් දිනුක. ඔය හුරතලේට හිටියය ඔය කෙල්ලට තියෙන්නෙ පුදුමාකාර එඩිතර හිතක්. මට ඔයා ගැන කිව්වාම පුදුමත් හිතුනා"
"ඒ ඇයි අන්කල්"
"නෑ ඉතින්, මම ප්‍රොපෝසල් කීයක්නම් ගෙනාවද ඔය කෙල්ලට. එකකටවත් කැමැති උනේ නැහැනෙ. ඔයාටම තමා කැමති උනේ. දැන් ඔයා තමා එයාගෙ හැම දේම. මගේ දුවගෙ තේරිමනම් වැරදි නැහැ වගේ. මට ඔයා ගැන කිසිම සැකයක් නැහැ."
"ගොඩක් තෑන්ක්ස් අන්කල් ඒ වචන ටිකට. ඒක මට ගොඩක් වටිනවා. එයා මගෙ ජීවිතෙත් ගොඩක් වෙනස් කලා අන්කල්. එයා හරිම පුදුම කෙල්ලෙක්"
"ඔයාගෙ ගෙදරට කිව්වද ඉමාෂ ගැන දිනුක ?"
"තාම නම් නැහැ අන්කල්. මේ හැම දේම සිදුවුනේ හරිම ඉක්මනටමනෙ. මම කියන්නම් ගෙදරට ඉක්මනටම ඉමාෂා ගැන. මොන දේ මොන විදිහට සිදු උනත් ඉමාෂ මා කෙරෙහි තිබුනු විස්වාසය කඩකරන් නැහැ අන්කල්. ඒ වගේම අන්කල් මම ගැන තියපු විස්වාසෙත් එහෙම තමා"
"මම දන්නවා පුතා ඔයා ගැන. මම සරත්ගෙනුත් ඔයා ගැන ඇහුවා. ඒ විදිහට ගුන කියල නැතිව ඇති සරත්, එයාගෙ වයිෆ්ටවත්"
" ආ මොකද දෙන්නම හිනා වෙන්නෙ. මේ ආඩම්බරකාරයගෙ මූනෙ හිනාවක් දකින්න පින් කරල තියෙන්නෙ ඕන තාත්ති."
"ඔයා හෙව්වෙත් ඉතින් මේ වගේ ආඩම්බරකාරයෙක්වනෙ. දැන් ඉතින් හම්බුනානෙ. ඔයාලගෙ අනාගතේ ඔයාලට බාරයි දැන්. මොනා හරි දෙයක් තියනවනම් මට කියන්න ඕන හරි"
"තෑන්ක්ස් අන්කල් .."
"අද ඉඳන් දිනුක ඔයාට මේ දොරවල් ඇරල තියෙන්නෙ. ඕන වෙලාවක ඇවිල්ල ඉමාෂව මීට් වෙන්න පුළුවන්. දන්නවනෙ මේ කාලෙ කොල්ලො කෙල්ලො, පඳුරු අස්සෙයි හෝල් වලයි රූම්වලයි .."
"ඊය තාත්ති මොනවද මේ කියන්නෙ. දිනුක එහෙම කොල්ලෙක් නෙමේ ආදරේ සේල් කරන්න තරම්. එයා දියුණු කොල්ලෙක්."
"හරි හරි දුවේ, මම නිකමට කිව්වෙ.. එහෙනම් ඔයාල කතා කර කර ඉන්නකො. මට වැඩක් තියනවා කරන්න"
"බලන්න දිනුක, තාත්ති කියන කතා. එයානම් .."

විනාඩි විස්සකින් පමන ඉමාෂාට හා ඇගේ පියාට සමුදුන් මම නිව්සට පැමිනියෙමි. කාර්යාලයේ මම බ්‍රයන්ට පැවරූ වැඩ පිළිබඳ විමසා බැලූ අතර අද හවස සිදුවූ වියල්ල මම ඔහුට පැවසුවෙමි. දිනෙන් දින ගෙවී යත්ම ඇයව නොමැතිව කාලය ගත කිරිමට බැරි තරමටම ඇය මගේ ලෝකය හොරාගෙන තිබුනි. ආගන්තුක හිතකට මෙතරම්ම ලෙන්ගතු වේවියැයි මම කිසිමදිනෙක නොසිතුවෙමි. පාසල් කාල්යේ සිටම පේමය ප්‍රතික්ෂේප කල මා අද ආදරවන්තයෙක් වී ඇත. ආදරය විඳිමින් ඇත. ආදරයෙන් වල්මත් වී ඇත.


හිතුවක්කාර ආදරය ඊළඟ මොහොතට ...

No comments:

Post a Comment